Meny
0
0
Meny
Lukk

Klikk & Hent - Handlekurv

close
Din Klikk & Hent handlekurv er tom
    • Du vil motta en SMS og mail når ordren er klar for henting.

Over 1 million kunder

Sammenlign oss gjerne – mange har gjort det før deg!

Alltid fornøyd

Vi gir oss ikke før du er fornøyd.

Garantert billig

150 % pristrygghet. Vi dumper priser hver dag.

Over 1 million kunder

Sammenlign oss gjerne – mange har gjort det før deg!

Alltid fornøyd

Vi gir oss ikke før du er fornøyd.

Retur & bytte av varer


Så lenge varen ligger i originalemballasje og ikke er montert/brukt, kan du sende den i retur til oss. Vi har en utvidet returordning på 90 dager til MegaFlis AS Avd. Netthandel. Dagene regnes fra dagen du mottok varen. Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder.


Hvordan returnerer jeg?

MyPack
Har du hentet ut pakken din i en butikk? Da kan du også levere pakken tilbake til samme butikk eller annet PostNord utleveringssted. Det eneste du trenger å gjøre er å pakke returen godt inn, klistre på medfulgt returlabel og levere pakken din. Skulle du mangle denne lappen, kan du henvende deg til kundeservice@megaflis.no og vi hjelper deg!

Hjemlevering
Fikk du varene levert hjem, må vi bestille opphenting av varene dine. Ta kontakt med oss på kundeservice@megaflis.no og vi ordner dette for deg!

OBS: Det er du som kunde som har det økonomiske ansvaret for at returen kommer frem til oss. Returretten følger samme kriterier som ellers spesifisert i angrefristen.


Hva skjer når jeg har returnert varen?

Vårt mål er å behandle returer så raskt som mulig og innen to uker skal din retur være ferdig behandlet. Dette såfremt du har oppgitt årsak for retur. Når vi har kontrollert returen, vil du få beskjed fra Klarna og de sørger for at ditt beløp blir refundert.

*Husk!

Varen skal være i salgbar stand når den ankommer vårt lager og det er viktig at det ikke teipes eller skrives på originalemballasjen. Det er du som avsender som er ansvarlig for returen og returkostnaden. Returkostnaden blir motregnet fraktbeløpet ved refusjon. Forbruksvarer, personlig hygieneartikler som f.eks. toalettseter kan ikke returneres hvis forsegling er brutt.

I våre fysiske butikker har vi en utvidet returrett på 30 dager etter kjøp samt 90 dagers bytterett. Varen(e) leveres tilbake i originalemballasjen, uåpnet og hvor gyldig kvittering for kjøpet kan vises frem.

OBS: Det er du som kunde som har det økonomiske ansvaret for at returen kommer frem til oss. Returretten følger samme kriterier som ellers spesifisert i angrefristen.

Vi minner i tillegg om følgende:
Forbruksvarer, personlig hygieneartikler som f.eks. toalettseter kan ikke returneres dersom det er tatt i bruk eller har brutt forsegling. Ordre kan endres frem til varen sendes fra vårt lager. Etter at varen er sendt benytter du deg av returskjemaet som du fikk i ordrebekreftelsen.

Netthandel:
På netthandel har vi dessverre ikke mulighet for bytte av varer. Derfor har vi utvidet vår returrett til 90 dager etter mottatt forsendelse.

Butikk:
I alle våre fysiske butikker er det inntil 90 dagers bytterett. Såfremt vare ikke er forsøkt montert og i original emballasje.

Netthandel:
Beløp for returnert vare blir motregnet betalingsmiddelet du benyttet ved kjøp. Du mottar en kreditnota per e-post så snart returen er ferdig behandlet hos oss.

Butikk:
Beløp for returnert vare kan tilbakeføres til betalingskort direkte, såfremt det er samme kort som du benyttet ved kjøp. Ved beløp over 1,000 kr ordner butikken med en kontooverføring til ønsket konto. Dette kan også ordnes selv om beløpet er under 1,000 kr. Det får du hjelp til direkte i kassen.

Dersom det er over 30 dager etter kjøp vil det gå under bytterett i inntil 90 dager etter kjøp. Da kan produktet byttes til en annen vare eller du kan velge å få en tilgodelapp som er gyldig i 1 år.

Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Vi ønsker at håndteringen skal være så enkel som mulig for begge parter. Ved angret kjøp har selger og kjøper noen forpliktelser som må følges innenfor angrerettlovens bestemmelser. Vi sender ut informasjon til alle våre kunder, via e-post, rundt angrerettloven og angrerettskjema ved hvert kjøp som foretas hos oss.

Under finner du noen viktige utdrag fra angrerettloven:

  • Angreretten betinger at melding er gitt selger innen 14 dager etter at leveransen er mottatt. (jf. Angrerettloven § 11).
  • Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side. (jf. Angrerettloven § 12, punkt a)
  • Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).
  • Selger plikter å tilbakebetale det forbrukeren har betalt inkludert frakt, innen 14 dager fra varen er mottatt selger (jf. § 15, 5. ledd).

Aktiv handling

Det forplikter en aktiv handling* fra deg på en slik måte at det ikke er noen tvil om at du benytter deg av din angrerett. Med en aktiv handling kan vi behandle saken på en rask og effektiv måte for begge parter, iht. angrerettloven (* ref. 14 dagers fristen nevnt i angrerettloven § 11).

Uavhengig av status på din ordre, dvs. uansett om den er avsendt, klar for avhenting eller under behandling må du ta kontakt med kundeservice pr. epost og gjøre oss oppmerksom på at du vil angre på kjøpet.

Passiv handling

Dersom du ikke henter ordren og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven § 11 og § 13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Når ordren kommer tilbake som uavhentet vil den bli kreditert i sin helhet og varene lagt tilbake på lager. Vi vil sende egen faktura pålydende porto to veier, pluss uavhentet gebyr pålydende kr. 300, for å dekke våre håndteringskostnader.