Celeste Stoke og Celeste Wakefield kjøkkenarmatur med avstengningskran tilbakekalles
Megaflis har oppdaget en svakhet i ovenstående armaturer, som er solgt fra 2023 til 2025. Svakheten kan føre til vannlekkasje, og det er derfor besluttet å utbedre alle omfattede armaturer, slik at det kostnadsfritt kommer en rørlegger hjem til alle kunder for å bytte ut den svake delen i armaturen. Viktig at alle kunder som er berørt leser skrivet og får registrert sine opplysninger slik at vi får utbedret svakheten på produktene.
Under finner du mer informasjon om tilbakekallingen, og hva du må gjøre dersom du har handlet dette produktet hos oss i den aktuelle tidsperioden.
Spørsmål og svar
Jeg har en slik armatur, hva må jeg gjøre?
Steng stoppeventilen til oppvaskmaskinen. Har du mottatt SMS/e-post, følg anvisningen og verifiser dine opplysninger. Du vil deretter bli kontaktet av en autorisert rørlegger for å avtale et tidspunkt for utbedring. Inntil utbedringen er utført, anbefaler vi at du unngår å sette kranen i åpen posisjon uten tilsyn. Har du ikke mottatt SMS/e-post, ta kontakt med kundeservice på tilbakekalling@megaflis.no.
Jeg har solgt min bolig, hva gjør jeg?
Megaflis ønsker at du deler mest mulig informasjon med oss slik vi kan sikre uønskede skader uavhengig. Vi setter stor pris på all informasjon du kan opplyse til oss slik vi kan kontakte nåværende bruker.
Kan jeg være sikker på at utbedringen er varig og tilstrekkelig?
Megaflis har sammen med Sintef gjennomført omfattende tester på utbedringen hvilket gjør at vi er sikre på at utbedringen av feilen vil være både trygg og varig.
Jeg har et annet Celeste produkt, kan dette også være berørt?
Nei, det er kun Celeste Stoke og Celeste Wakefield med avstengningskran som er berørt av den underliggende svakheten i konstruksjonen.
MÅ feilen utbedres?
Ja, dersom ikke feilen utbedres vil det være en uønsket risiko for vannlekkasje.
Jeg er bortreist i lang tid, hva gjør jeg?
Det er ingen fare for lekkasje dersom avstengningsventilen på armaturen står i lukket posisjon.
Hvordan kan jeg få brukt min oppvaskmaskin i perioden frem til retting?
Den kan brukes under oppsyn, avstengningsventil må stenges når maskinen ikke er i bruk.
Kan jeg bruke armaturen inntil utbedringen er utført?
Ja, armaturen kan brukes som normalt så lenge ventilen til oppvaskmaskinen er lukket. Svakheten utgjør kun en risiko når ventilen til oppvaskmaskinen står i åpen posisjon.
Jeg har en pågående reklamasjon, hva gjør jeg?
Dersom du allerede har vært i kontakt med oss og registrert en reklamasjonssak trenger du ikke å foreta deg noe.
Dersom du kun har vært i kontakt med en rørlegger ber vi deg ta kontakt med oss dersom du IKKE allerede har mottatt et personlig tilbakekallingsskjema fra oss.
Hvem dekker kostnaden for utbedring?
Megaflis vil besørge en autorisert rørlegger som vi arrangerer.
Når kan jeg forvente at rørlegger kommer?
Du kan forvente å bli kontaktet av tildelt rørlegger senest 1 uke fra skjema fra sms/e-post er besvart.
Ta kontakt med oss på tilbakekalling@megaflis.no dersom du mot formodning ikke har hørt noe innen da.
Jeg har en armatur, men ikke montert det enda. Hva gjør jeg?
Returner produktet til nærmeste Megaflis varehus.
Hvilken informasjon/opplæring har rørlegger mottatt?
Det er utarbeidet opplæringsmateriell inkl. videomateriell som instruerer i hvordan reparasjonen skal utføres.